آیا استفاده از دیوارکوب‌ها ایجاد حساسیت می‌کند؟

06 اردیبهشت ، 1400
مبلمان اداری آذران فضانما

حساسیت یا آلرژی دیگر این روزها جزء جدایی ناپذیر زندگی شهری و مدرن است. در هر خانه و خانواده‌ای یک نفر هست که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند. البته برخی افراد در این میان به شدت ممکن است دچار این مشکل باشند و همین امر آنها را مجبور ‌کند در تهیه و خرید هر چیز علاوه بر خوراکی‌ها، حتی تغییر دکوراسیون فضا وسواس بیشتری به خرج دهند که تغییر و هزینه کردن موجبات دردسر آنها را فراهم نکند.

یکی از مواردی که به کمک پیشرفت‌های اخیر صنعت پتروشیمی وارد معماری و دکوراسیون ساختمان‌ها شده‌اند، دیوارکوب‌ها هستند و یکی از سؤالاتی که در پی آن ذهن مصرف‌کنندگان را درگیر می‌کند، این است که آیا ممکن است این دیوارکوب‌ها حساسیت بدهند؟

 معماری و دکوراسیون ساختمان‌ها - آذران فضانما

بررسی انواع دیوارکوب‌ها از نظر ایجاد حساسیت

دیوارکوب‌ها انواع مختلفی دارند که شامل دیوارکوب سه بعدی، دیوارکوب کامپوزیت، دیوارکوب چوبی، دیوارکوب سلولزی، دیوارکوب سنگی و دیوارکوب پی وی سی می‌شود. انواع دیوارکوب‌ها دارای طرح و نقش‌های مختلف هستند که هر کدام بنا به مزایایی که دارند برای استفاده در یک فضا مناسب هستند. از روی نام دیوارکوب‌ها می‌توان متوجه شد که ماده‌ای که برای تهیه آن استفاده شده است چیست.

ماده اولیه دیوارکوب‌های چوبی چوب است که طرح و نقش‌های زیبا دارند و با توجه به ماهیتشان ضد حساسیت هستند. افرادی که هر گونه حساسیتی دارند می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند و دیوارهای محل خود را با آن تزئین کنند.

سنگ از مصالح پرمصرف در صنعت ساختمان است و دیوارکوب‌های‌ سنگی دارای تنوع زیادی هستند که به علت اینکه سنگ توانایی دفاع در برابر گرد و خاک و حساسیت را دارد، برای افرادی که آلرژی دارند استفاده از آن بیشتر از دیوارکوب‌های دیگر توصیه می‌شود. سطوح بدون منفذ سنگ موجب پیشگیری از آلرژی‌ها می‌شود که البته تمیز کردن سطوح هم در این بین مؤثر خواهد بود.

دیوارکوب پی وی سی در مقابل سرما و گرما مقاوم است و به دلیل‌ اینکه قابل شستشو و ضد قارچ است، کمتر ممکن است در افراد ایجاد حساسیت کند.

دیوارکوب‌های سلولزی که هم در اصل الیاف مصنوعی سلولز رزین‌های ساختمانی و پیگمنت‌های مقاوم هستند، هیچ‌گونه حساسیت و آلرژی ایجاد نمی‌کنند.

دیوارکوب کامپوزیت و دیوارکوب‌های سه بعدی نیز به دلیل قابل شستشو بودن و مواد اولیه که از آن تهیه می‌شوند کمتر ممکن است در افراد دچار حساسیت و آلرژی کنند.

با توجه به توضیحاتی که دادیم، تمام دیوارکوب‌ها پیش از تولید با این ویژگی که برای مصرف‌کننده مضر نباشند و هیچ حساسیت و آلرژی چه از نظر تنفسی و پوستی و غیره برای او ایجاد نکنند ساخته می‌شوند.

 معماری و دکوراسیون ساختمان‌ها - آذران فضانما

دیوارکوب‌ها مصارف گسترده‌ای دارند و علاوه بر خانه‌ها در مکان‌های بزرگ‌تر مانند شرکت‌ها، ادارات و گاهی در سالن‌ها و حتی بیمارستان‌ها استفاده می‌شوند که در صورت حساسیت‌زا و مضر بودن در طی این سال‌ها جایگاه خود را پیدا نمی‌کردند. دیوارکوب‌ها به دلیل مزایای زیاد مانند عایق صوت و حرارت بودن و ضد حریق بودن و مزایای فراوان دیگر از طرف داران زیادی در صنعت ساختمان برخوردارند. به علاوه استفاده از آنها جلوه خاص و زیبایی نیز به محیط می‌دهد.

وسواس خرید در افرادی که قرار است دیوارکوب‌ها را برای خانه تهیه کنند که فرزند و یا سالمندی در آن زندگی می‌کند، ممکن است از افراد دیگر بیشتر باشد که آنها می‌توانند برای اینکه خیالشان از هر بابت راحت باشد، از افراد و دیگر مصرف‌کنندگان که مدت‌ها از آن استفاده کرده‌اند سؤال کنند تا با اطمینان خاطر بیشتر دست به خرید بزنند.

شرکت مبلمان اداری آذران فضانما نیز که تولیدکننده انواع دیوارکوب است، با در نظر داشتن این خصوصیت کالاهای خود را تولید و به دست مصرف‌کننده می‌رساند. اگر برای تهیه دیوارکوب فضای داخلی خود سؤالی دارید، مشاوران این شرکت در خدمت شما عزیزان هستند. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe