آخرین طرح سقف کاذب پی وی سی در ایران و جهان

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

با توجه به اینکه هر روز شاهد نوآوری های جدید در صنعت ساخت و ساز هستیم، از طرفی نیز ورود محصولات جایگزین هر روز رونق بیشتری پیدا می کنند. برای مثال در گچ بری ها طرح ها و اشکال جدید ایجاد می شود، در صنعت پی وی سی نیز شاهد تحولات شگرفی هستیم. به طوری که اگر در گذشته هدف این صنعت تنها جایگزین کردن محصولات خود به جای مصالح گرانقیمت بود و از سویی نیز هدف را بر کاهش وزن ساختمان و همچنین سرعت دهی به ساخت و سازها قرار داده بود، اکنون در کنار این هدف، زیبایی و دکوارسیون داخلی را نیز سرلوحه اهداف خود قرار داده است.

سقف های کاذب پی وی سی به دلیل قابلیت شکل گیری و انعطاف پذیری بالا در زمان تولید، می توانند به اشکال مختلفی طراحی شوند. ماده ای که برای ساخت و تولید سقف های کاذب پی وی سی استفاده می شود، به صورت خمیری است و در زمان تولید در قالبهای مخصوصی ریخته می شود که شکل قالب را به خود می گیرد. از سویی نیز این ماده قابلیت پذیرش رنگ های مختلف را نیز دارد. همین امر باعث شده تا در صنعت تولید محصولات پی وی سی و بویژه سقف های کاذب پی وی سی، ابتکارات جدید صورت بگیرد.

افزایش کیفیت و بالا رفتن استقامت و استحکام محصولات پی وی سی و بویژه سقف های کاذب یکی از مهمترین گام های شرکت های تولید کننده است که در سالهای اخیر رونق زیادی را به صنعت ساختمان سازی بخشیده اند. اما در این بین نمی توان از طرح ها و اشکال جدیدی که در سقف ها ایجاد شده، چشم پوشی کرد. علم معماری و دکوراسیون داخلی توانسته اند با همکاری هم در زمینه طرح های جدید در دیوار، کف و سقف ساختمان گام های جدیدی را بردارند. 

آخرین طرح سقف کاذب پی وی سی در ایران و جهان

آخرین طرح سقف کاذب پی وی سی در جهان

سقف های کاذبی که در کشورهای دیگر و بویژه کشورهای صنعتی تولید می شوند، با توجه به نوع کاربرد آنها طراحی شده اند. برای مثال در این کشور تمایز آشکاری میان سقف های تجاری، اداری و مسکونی وجود دارد. از سویی نیز در کشورهای صنعتی صرفه جویی در انرژی گرمایی و سرمایی اهمیت بیشتری نسبت به زیبایی آن دارد. با این وجود نمی توان  نسبت به دستاوردهای آنها در زمینه زیبایی ساختمان بی توجه بود.

طرح هایی که در این کشورها استفاده می شود، با صرفه جویی های انرژی همگام است. برای مثال رنگ ها را با توجه به منطقه جغرافیایی انتخاب می کنند. استفاده از طرح های کنگره دار و با رنگ های گرم در مناطق سردسیر یکی از نمونه طرح های جدید در جهان صنعتی می باشد. در برخی از کشورها استفاده از نمادهای ملی و باستانی نیز به عنوان طرح سقف کاذب پی وی سی استفاده می شود. از جمله این کشورها می توان به چین، هندوستان، یونان، ایتالیا و ... اشاره کرد. در این کشورها نه تنها سقف های کاذب که سایر محصولات ساختمان سازی و دکوراسیون با نمادهای بومی حرکت می کنند.

یک عامل مهم دیگر در طرح سقف های کاذب پی وی سی در جهان، الگوبرداری از نوع معماری آنها است. به این معنا که سبک معماری در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. برای مثال در کشور ژاپن اشکال هندسی کاربرد زیادی دارند. به همین دلیل سقف های کاذب نیز در این کشورها متناسب با نوع معماری طراحی می شوند. همچنین معماری کشور ایتالیا که برگرفته از نمادهای قرون وسطی است، تاثیر زیادی در طرح های جدید سقف کاذب پی وی سی در این کشور داشته است.

البته نکته ای که نمی توان از آن چشم پوشی کرد، تبادلات اقتصادی و تجارت بین المللی است که موجب شده تا بسیاری از سقف های کاذب پی وی سی که در کشورهای تولیدکننده طراحی شده اند، در سایر کشورها نیز استفاده شوند.

آخرین طرح سقف کاذب پی وی سی در ایران و جهان

آخرین طرح سقف کاذب پی وی سی

ایران نیز به دلیل داشتن صنعت پتروشیمی قدرتمند در میان کشورهای خاورمیانه، توانسته است در زمینه تولید محصولات پی وی سی و از جمله سقف های کاذب پیشرفت های چشمگیری داشته باشد. طرح های سقف کاذب پی وی سی در ایران منحصر به فرد است و از سوی شهروندان ایرانی نیز با استقبال قابل توجهی همراه شده اند.

تمام طرح های سقف کاذب پی وی سی در ایران با توجه به نمادی ملی است. از جمله الگوبرداری از آثار به جا مانده از تخت جمشید که تاثیر زیادی بر طرح های جدید داشته است. همچنین استفاده از طرح های متداول در دنیا که نمونه آن طرح هایی جدیدی است که در کشور ایتالیا تولید می شوند.

یکی از ویژگی های سقف های کاذب پی وی سی در ایران، طراحی با توجه به نوع کاربرد آنها می باشد. البته تنوع این طرح ها بیشتر برای منازل مسکونی است. در منازل هر یک از بخش های خانه نیازمند طرح متفاوتی است که همین امر تولید کننده ها را بر آن داشته تا سقف های کاذب را متناسب با نوع نیاز و کاربرد طراحی کنند. برای مثال، سقف کاذب برای قسمت آشپزخانه با طرح هایی که در قسمت پذیرایی استفاده می شود، متفاوت است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe