چگونگی نصب دیوار پوش پی وی سی

07 تیر ، 1400
مبلمان اداری آذران فضانما

مراحل نصب دیوارپوش PVC

نصب دیوارپوش پی وی سی در مدت زمان کوتاه و به راحتی انجام می شود. اما به این معنا نیست که همه می تواند آن ها را نصب کنند. بلکه برش، انتخاب طرح، قرار دادن لایه در قسمت هایی خاصی از دیوار و ... نیاز به مهارت دارد که تنها از عهده سازندگان و طراحان ساخته است. نصب دیوارپوش PVC شامل موارد و روش های دقیقی می باشد که باید برای نصب و اجرا به نکات مهمی دقت فرمایید. در این مقاله ما آموزش نصب دیوارپوش پی وی سی را بررسی می کنیم. 

طریقه نصب دیوارپوش پی وی سی آموزش نصب دیوارپوش پی وی سی

نکات مهم در روش های نصب دیوارپوش پی وی سی

برای نصب دقیق دیوارپوش های پی وی سی توجه به برخی نکات ضرورت پیدا می کند که عبارتند از: 

توجه به مکان های خاص در نصب دیوار پوش

نصب دیوارپوش پی وی سی بر روی دیوارهای مسطح به راحتی انجام می شود اما در برخی از قسمت های ساختمان به مهارت بیشتری نیاز است. برای مثال قسمت های عبور لوله ها و یا کابل ها، ایجاد یک سطح تراز و یکدست به سختی انجام می شود و به دقت و ظریف کاری نیاز است. افرادی که در این زمینه تخصص دارند، ابتدا بر روی دیوارها زیرسازی کرده و فاصله و تعداد خطوط را در نظر می گیرند. در این صورت دیوارپوش های پی وی سی با استحکام بیشتری نصب می شوند که در نتیجه در مقابل هر گونه حادثه و ضربه ای مقاوم خواهند بود.

قوس دادن و خم کردن دیوارپوش ها

در برخی از قسمت های ساختمان نیاز است که دیوارپوش خم یا قوس داده شود. برای مثال در قسمت هایی که نمای دیوارها با گچ ایجاد و دیوار از حالت مسطح بودن خارج شده، به دیوارپوش متناسب با نما نیاز دارید. افراد متخصص می توانند براحتی و متناسب با نماهای دیوار، بر روی دیوارپوش ها قوس و خمیدگی ایجاد کرده و سپس آن ها را بر روی سطح مورد نظر نصب کنند. اما نحوه ایجاد قوس مهارت خاصی را می طلبد که از عهده هر کسی ساخته نیست.

محکم کردن قطعات دیوار پوش ها 

انواع دیوارپوش پی وی سی بوسیله پیچ و مهره ها به یکدیگر متصل می شوند که نصاب باید بتوانند به خوبی قسمت های نر و ماده را بر روی یکدیگر قرار دهد که دیوارپوش ها در مقابل ضربه و یا هر فشار دیگری مقاومت بالایی داشته باشند. گاهی نیز برای افزایش میزان مقاومت نیاز است تا دیوارپوش ها به میزان کمی خم شوند. از سویی هم شیارهای دیوارپوش های پی وی سی باید به طور مناسب در کنار یکدیگر قرار بگیرند و در پایان از نحوه صحیح کنار هم قرار گرفتن آن ها، اطمینان حاصل کرد.

استفاده از روکش های متناسب 

یکی دیگر از تکنیک های نصب دیوارپوش های پی وی سی، استفاده از دیوارپوش هایی‎ست که مسطح باشند، به طوری که بتوانند لبه های نری و مادگی دیوارکوب پوشش داده شوند و با نصب قطعات، فواصل بین نری و مادگی بدون روکش باقی نمانند. در غیر اینصورت هیچ تضمیمی برای استحکام دیوارپوش های پی وی سی نخواهد بود. 

انتخاب نوع و طرح قرنیز و لبه های کنج 

از آنجا که قرنیزها نیز قسمتی از دیوارپوش های پی وی سی هستند، نصب آن ها اهمیت دارد که باید به صورت نر و ماده و توخالی باشند. در این صورت می توان قسمت زیرین قرنیز را ابتدا به دیوار متصل کرد و سپس با عبور سیم ها و یا لوله های با قطر کم، قسمت نمای دیوارپوش های پی وی سی را بر روی آن قرار داد. نصب این قسمت از دیوارپوش ها عموما دشوارتر است به این دلیل که تمامی قسمت های نما توسط قرنیزهای پی وی سی پوشش داده نمی شود و در نتیجه زمان نصب باید مقداری از قرنیز بالاتر از سطح زمین نصب شود. این کار به مهارت نیاز دارد. در غیر این صورت نمی توان نمای زیبایی را ایجاد کرد.

تنظیم لبه های دیوارپوش های پی وی سی

یکی از نکات مهم در رعایت زیبایی دیوارپوش های پی وی سی، دقت در فارسی بر کردن لبه های دیوارپوش هاست که دو قسمت باید به طور دقیق بر روی یکدیگر قرار بگیرند. در غیر این صورت برش آن ها به درستی انجام نمی شود و نتیجه کار نیز زیبا نخواهد بود. همچنین با گذشت زمان ممکن است نما از بخش زیرین دیوارپوش جدا شود. بنابراین باید زمان تنظیم قسمت های دیوارپوش، گاهی از چسب استفاده کرد.  

روش های نصب دیوارپوش PVC نصب دیوارپوش PVC

نصب دیوارپوش های پی وی سی بر روی انواع سطوح

از آنجا که یکی از مهمترین ویژگی های دیوارپوش های پی وی سی، عدم محدودیت برای نصب بر روی انواع سطوح است، می توان آن ها را بر روی هر سطحی نصب کرد؛ مگر نحوه نصب است که باید با توجه به سطح مورد نظر انجام شود. برای مثال برای نصب دیوارپوش های پی وی سی بر روی سطوح ناهموار از قبیل دیوارهای سیمانی، کاشی و یا سنگ، به زیرساز چوبی نیاز است. همچنین برای نصب دیوارپوش های پی وی سی بر روی سطوح گچی و پانل های چوبی می توان از میخ و چسب استفاده کرد تا مقاومت دیوارپوش بیشتر شود.

استفاده از ابزار کار خصوص برای نصب دیوارپوش PVC

در زمان نصب دیوارپوش های پی وی سی از ابزارهایی همچون متر، خط کش، ابزار J-A2 برای پوشاندن لبه های ابتدا و انتهای کار، ابزار J-A3 برای ایجاد زوایای 90 درجه در نبش کار و پیشانی، ابزار J-A5 برای پوشاندن محل اتصال دو دیوارپوش و ابزار لبه تاشو برای کنج دیوارها و زوایای نا منظم استفاده می شود. نحوه کار با این ابزار در اختیار افراد ماهر و متخصص است. شما می توانید برای خرید انواع دیوارپوش پی وی سی با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.

راه های نصب دیوارپوش پی وی سیچگونگی نصب دیوارپوش PVC

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر صفحات دیدن نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe