نقش ديوار پوش پی وی سی در دکوراسيون منزل

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما
زیبایی منزل و دکوراسیون داخلی آن با استفاده از نورپردازی، لوازم خانگی زیبا، کاغذ دیواری، رنگ آمیزی، استفاده از سنگ های آنتیک و  انجام می شود. شاید یکی از بهترین روش های زیباسازی منازل، استفاده از دیوارپوش پی وی سی باشد. در این روش، دیوارها به طور کامل پوشانده می شوند و در عین حال می توان براحتی آنها را با استفاده از آب شستشو داده و تمام لکه ها و یا گرد و غبار را از روی دیوارپوش ها برداشت. بنابراین در دیوارپوش های پی وی سی علاوه بر دکوراتیو داخلی، می توان به فاکتور پاکیزگی و نظافت نیز به عنوان یک عامل مهم در زیبایی توجه کرد.

نقش ديوار پوش پی وی سی در دکوراسيون منزل

تاثیر دیوارپوش های پی وی سی در زیبایی منازل

قابلیت انعطاف و خمیدگی

در صورتی که در منازل از طرح های قوس دار بر روی دیوار ها استفاده شده باشد، می توان دیوارپوش ها را نیز به همان حالت قوس داده و سپس بر روی مکان مورد نظر قرار داد. در واقع یکی از مهمترین ویژگی های دیوارپوش های پی وی سی، امکان تغییر حالت آنها طبق خواست مشتریان است. برای مثال در قسمت آشپزخانه که میزان خمیدگی و حالت های طرحدار بیشتر است، استفاده از دیوارپوش های پی وی سی، بهترین گزینه است.

انتخاب طرح و رنگ متنوع

دیوارپوش های پی وی سی دارای روکش های طرح دار هستند که هر یک در رنگ ها و طرح های مختلفی وارد بازار می شوند. بنابراین مشتریان در انتخاب طرح و رنگ این نوع دیوارپوش های مشکلی نخواهند داشت و می توانند متناسب با نیاز منزل و برای هر یک از قسمت های خانه، دیوارپوش های پی وی سی با طرح و رنگ زیبایی را انتخاب کنند. 

نقش ديوار پوش پی وی سی در دکوراسيون منزل

امکان نصب اشیای تزئینی

پس از اینکه دیوارپوش های پی وی سی بر روی دیوار نصب شدند، می توان سایر وسایل تزئینی منزل از قبیل قاب عکس، چراغ های تزئینی، تابلوهای نقاشی و ... را نیز بر روی آنها قرار داد. این نوع دیوارپوش ها مقاومت بالایی برای حفظ اشیای تزئینی سنگین را نیز دارند و جای نگرانی از آسیب آنها و یا افتادن وسایل گرانقیمت نیست. قرار دادن چراغ های LED بر روی دیوارپوش های پی وی سی و استفاده از تکنیک های نورپردازی ها می تواند به زیبایی منازل کمک کند.

بدون نیاز به رنگ آمیزی

با توجه به اینکه یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی منازل، استفاده از رنگ آمیزی است، زمانی که از دیوارپوش های پی وی سی استفاده می شود، دیگر نیازی به رنگ آمیزی نیست که علاوه بر زیبایی، تا حد زیادی از هزینه های زیباسازی منازل نیز کاسته می شود. از سوی دیگر رنگ دیوارپوش پی وی سی صنعتی است و به همین دلیل نسبت به رنگ آمیزی که به صورت دستی انجام می شود، درخشندگی بیشتری دارد و همین عامل زیبایی این نوع دیوارپوش ها شده است.

نقش ديوار پوش پی وی سی در دکوراسيون منزل

ایجاد طرح های زیبا بر روی دیوارهای منزل

در گذشته با استفاده از روش گچ بری، دیوارهای ساختمان ها تزئین می شد که شستشوی آنها ممکن نبود. زیرا با شستشو، گچ دیوار از بین می رفت. در حالی که دیوارپوش های پی وی سی ضد آب و قابل شستشو هستند. این امر بویژه برای آشپزخانه ها ضرورت بیشتری دارد. به دلیل قرار گرفتن آشپزخانه در معرض چربی و دود، پس از مدت کوتاهی دیوارهای آن تیره رنگ می شوند که شستشوی آن ممکن نیست. مگر با رنگ آمیزی بتوان تیرگی ها را پوشاند. در حالی که استفاده از دیوارپوش های پی وی سی بهداشتی و قابل شستشو هستند و می توانند براحتی برای این قسمت ها استفاده شوند.

استفاده از دیوارپوش های پی وی سی برای حمام و سرویس بهداشتی

به دلیل مقاومت بالای دیوارپوش های پی وی سی در مقابل رطوبت و آب، می توانند در حمام ها و سرویس بهداشتی نیز استفاده شوند. به دلیل یکدست بودن دیوارپوش ها، زیبایی بیشتری را به این مکانها می بخشند و در عین حال زمان نصب آنها نیز کمتر است.

نقش ديوار پوش پی وی سی در دکوراسيون منزل

امکان تعویض، نصب و تعمیر دیوارپوش های پی وی سی

یکی دیگر از ویژگی دیوارپوش های پی وی سی، امکان تعویض، نصب و تعمیر راحت و آسان آنهاست. به دلیل اینکه در زمان نصب آنها از پیچ و مهره استفاده می شود، در نتیجه به دیوار آسیب کمتری وارد می شود. همچنین در صورت صدمه، می توان به راحتی آنها را تعویض یا تعمیر و از سایر طرح ها استفاده کرد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe