علل اتلاف انرژی و راهکارهایی برای جلوگیری از آن

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

در چند دهه ی اخیر، شاهد رونق صنعت، رشد اقتصادی و در نهایت افزایش مصرف انرژی بوده ایم. اما متاسفانه به علت ارزان بودن انرژی در کشورهایی همچون کشور ما ، صاحبان سرمایه هیچگاه در پی صرفه جویی و استفاده ی بهینه از انرژی نبوده اند.

به دلیل وفور انرژی فسیلی در کشور ما، مساله بهینه سازی و مصرف درست انرژی در مقایسه با بسیاری از کشورها، کمتر در راس اصول کاری قرار گرفته است. باتوجه به ترازنامه انرژی سال 1382 در ایران، مصرف انرژی بخش خانگی، حدود 36درصد کل مصرف انرژی ایران می باشد که صرفه جویی و بهینه سازی در این قسمت، می تواند نقش بسزایی در کاهش هزینه های دولتی داشته باشد.

با بررسی علل اتلاف انرژی در سیستم های گرمایشی و  ارائه ی راهکارهایی برای جلوگیری از آن، ابزارهایی برای کنترل گرمایش تعبیه گردیده که استفاده ی صحیح از آنها، می تواند به کاهش مصرف سوخت و آلاینده های زیست محیطی، کمک کند. به عنوان مثال استفاده از شیرهای ترموستاتیک، بدلیل برخورداری از تنظیماتی خاص، می توانند حجم آب ورودی به رادیاتور را تنظیم کنند و از این طریق ضمن ثابت ماندن دمای مطلوب هوای اتاق، باعث صرفه جویی در مصرف سوخت نیز می شود.

طراحی نامناسب، عایق بندی غیر اصولی سیستم های گرمایشی، دیوار، سقف، درب، پنجره و غیره و عدم استفاده از کنترل کننده های گرمایشی، از مهمترین عوامل اتلاف انرژی به شمار می آید.

جدارهای غیر عایق در ساختمانها، یکی دیگر از عوامل عمده ی اتلاف انرژی به شمار می روند. جدار،  اجزایی از ساختمان است که فضای تهویه شده را در بر می گیرد و هرگونه گرما، رطوبت، گرد و غبار و غیره می تواند از محیط بیرون  وارد جدار شده و یا از آن عبور کند و شرایط محیطی تهویه شده را تحت تاثیر قرار دهد. به همین سبب برای بهینه سازی این جدارها و کاهش اتلاف حرارتی آن،  بکارگیری جدارهایی با کارآیی حرارتی بالا میتواند راهکاری ساده اما بسیار اثر بخش باشد.

شرکت آذران فضا نما، با در نظر گرفتن کلیه موارد فوق و باتوجه به اهمیت مسائل زیست محیطی برای این شرکت، همواره تلاش می کند تا کلیه محصولات خود را همگام به آخرین استاندارد های جهانی عرضه کند. در همین راستا دیوار پوشها و سقف های کاذبی در قالب پانل های دو جداره و سه جداره از جنس پلی وینیل کلراید با نام اختصاری  پی وی سی(PVC)، که نوعی پلیمر ترموپلاستیک است، ارائه می کند. این پانل ها کاربرد زیادی در فناوری های نوین ساختمانی دارد. دیوار پوشهای پی وی سی شرکت آذران اتلاف انرژی در جدار ها را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. همچنین این ماده جایگزین مناسبی برای مصالح ساختمانی قدیمی تر می باشد که در سال های اخیر به دلیل اجرای سیستم سبک سازی ، جلوگیری از اتلاف انرژی ، کاهش مصرف سوخت، افزایش اهمیت زیبایی در دکوراسیون داخلی ساختمان به شدت مورد توجه قرار گرفته است. این پانلها همچنین به علت نفوذناپذیری بالای خود، انتقال حرارت بین فضای داخلی و خارجی ساختمان را تا میزان قابل توجهی کاهش می دهند. شرکت آذران فضا نما امید دارد تا با به کارگیری محصولات خود ، ضمن ایجاد فضایی امن و خاص برای کاربران خود، نفش بسزایی در کاهش اتلاف انرژی و حمایت از سرمایه های ملی داشته باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe