دکوراسیون مدرن چیست ؟

10 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

سبک مدرن در دکوراسیون

برای پاسخ سؤال فوق یعنی دکوراسیون مدرن چیست را بدانید با ما همراه شوید. ما متخصصان آذران فضا نما قصد داریم تا تمام آنچه در مورد سبک و دکوراسیون مدرن در ذهن شما به عنوان سؤال باقی مانده، و همین طور بیشتر مواردی که باعث می‌شوند یک طراحی دکوراسیون را مدرن بنامیم برای شما بیان کنیم و در راستای علاقمند شدن شما یا کسب اطلاع از آن، مواردی را برایتان به نمایش در بیاوریم. ما توضیحاتی کامل و جامع که در برگیرنده ای از دنیای مدرن و طراحی مدرن خواهد بود را با شما در میان می گذاریم

ویژگی ها و خصوصیات یک خانه مدرن 

برای اینکه بدانیم دکوراسیون مدرن چیست ابتدا باید به سراغ کلمه مدرن برویم تا مفهوم مدرن و مدرنیته برایمان روشن شود و بعد از آن است که تازه می‌توانیم در مورد دکوراسیون مدرن بحث نماییم و معیاری برای سنجش آن بیابیم. با این پیش زمینه که مدرن یکی از انواع سبک های دکوراسیون داخلی است و در این مطلب نیز تمرکز ما بیشتر بر روی دکوراسیون داخلی خواهد بود. اولین قدم برای شروع طراحی داخلی، داشتن اطلاعاتی درباره انواع مختلف سبک‌های دکوراسیون است؛ چرا که سبک‌های گوناگونی مانند مدرن، مینیمال، اسکاندیناوی، صنعتی و… تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند و هر شخصی بایستی با توجه به سلیقه خود یکی از این سبک ها را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کند. 

 سبک دکوراسیون مدرن

همان طور که اشاره کردیم، مدرن یک واژه گسترده است که در زمینه دکوراسیون معمولا به یک خانه که با خطوط صاف و منظم، پالت رنگی ساده و موادی مانند استیل و شیشه طراحی شده است گفته می‌شود. در دکوراسیون مدرن حس سادگی در همه المان‌های خانه و محل کار از جمله مبلمان اداری مشاهده می‌شود. صاف، صیقلی، براق و شفاف از جمله ویژگی‌هایی هستند که در سبک مدرن شاهد آن هستیم. یکی از ویژگی‌های مهم در دکوراسیون مدرن، استفاده از اشکال هندسی واضح مانند دایره‌ها و چهارگوش‌ها است. اشکال هندسی گوشه‌دار که نشان‌دهنده سرسخت بودن دنیای مدرن است، و اشکال منحنی هم احساس حرکت و پویایی زندگی مدرن را نمایش می‌دهند. ترکیب این دو با هم تصویری واضح و شفاف از مفهوم مدرنیته را پیش روی شما قرار می‌دهد. همچنین آثار نقاشی ابستره و مجسمه‌هایی با مفاهیم انتزاعی در این نوع سبک دکوراسیون جایگاه خاصی دارند.

یکی از جنبه های چالش برانگیز طراحی یک خانه ، دوراندیشی و تطابق با سبک زندگی ساکنان و در نظرگرفتن گزینه های در دسترس و محدودیت های موجود در طراحی است. رویکرد متفاوت و خلاقانه طراح هم از نظر عملکردی و هم زیبایی شناسی می تواند فضایی قابل تامل و هنرمندانه خلق کند.حال برای طراحی یک فضای مدرن طراحان آذران فضا نما توصیه هایی برای شما دارند که به شما کمک می کند تا دکوراسیونی مدرن برای منزل خود مهیا کنید. 

اتاق خواب مدرن

در اتاق خواب خود از یک تخت کوتاه با دو پاتختی و دو چراغ در روی آنها استفاده کنید. شما می توانید مجسمه، نقاشی روی دیوار، لوستر و کاغذ دیواری هماهنگ با  قالیچه نیز داشته باشید.در گوشه ای خلوت از اتاقتان یک میز آرایش همراه با یک صندلی مدرن، زیبایی بیشتری به اتاق خواب متفاوت و مدرن شما می دهد.

دکوراسیون مدرن اتاق خواب


اتاق پذیرایی مدرن

اتاق پذیرایی بیانگر سلیقه و حس هنری صاحب یک خانه است. در طراحی دکوراسیون به سبک مدرن می توان برای مبلمان اتاق پذیرایی از کاناپه ، مبل و میز جلوی آن، میز ناهارخوری و صندلی، دیوارهای رنگی، ست تلویزیون، کتابخانه و سایر تجهیزات دکوری استفاده نمود. حتی استفاده از چند شمع به رنگ روشن داخل جاشمعی زیبا برای مدرن جلوه دادن اتاق پذیرایی مدرن شما کم تاثیر نمی باشد. جهت دکوراسیون مدرن اداری، می توان با ترکیبی از پارتیشن اداری و مبلمان اداری مناسب، به طرحی ایده آل دست یافت.


آشپزخانه مدرن

طراحان آفن معتقدند که آشپزخانه مدرن انرژی شما را در انجام کارها افزایش می دهد. آشپزخانه مدرن دارای فضای منظم بوده و وسایل اضافه در آن دیده نمی شود. شما می توانید با انتخاب رنگ سفید برای کشوها و استفاده از صندلی های بدون دسته در مدرن جلوه دادن ظاهر آشپزخانه مفید است.به هر حال سبک مدرن آشپزخانه به فراخور دیگر فضاها رنگهای ساده و روان در چشم ها ایجاد می کنند.

آشپزخانه مدرن

اتاق نهار خوری مدرن

اگر می خواهید همواره از خوردن غذا با اعضاء خانواده یا دوستان خود لذت ببرید و حس خوبی در خانه داشته باشید، از مبلمان مدرن مانند میز ناهارخوری بزرگ با سطح شیشه ای همراه با صندلی های شیک در اتاق ناهارخوری استفاده کنید. یک لوستر رنگی مناسب در بالای میز ناهارخوری یا استفاده از چراغ های دکوری ، زیبایی خاصی به اتاق نهارخوری شما می دهد. آویختن پرده های تزیینی در رنگ های جذاب مانند قرمز شاد، ارغوانی، قهوه ای یا سقید را فراموش نکنید.حتی رنگهای تند هم در ترکیب بندی های درست فضایی مدرن ایجاد نی کند.از خلاقیت در فضایتان استفاده کنید.


سرویس بهداشتی مدرن

رنگ های آبی روشن، بنفش، سبز، صورتی و نارنجی موجب آرامش جسم و روح انسان می شوند یک نور پردازی ملایم، رنگ های لوکس و آینه های دیواری آرامش بخش هستند و فضا را مدرن می کنند. مدرن بودن سرویس بهداشتی صرفا به معنی استفاده از رنگ های سرد و سفید نیست. امروزه تنوع رنگ وسایل بهداشتی بسیار گسترده بوده و هر کسی به سلیقه خود می تواند حق انتخاب داشته باشد.



اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe