بررسی مبلمان های مخصوص اداره ها

10 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

مبلمان اداری با مبلمان هایی که در منازل استفاده می کنید باید دارای تفاوتی باشد. میز مدیریت، مبلمان اداری و وسایل به کار رفته در اداره ها و شرکت ها باید ظاهری رسمی تر داشته باشند تا برای محیط کاری و همچنین برگزاری جلسات مناسب باشند. در ادامه به مبحث مبلمان اداری بیشتر خواهیم پرداخت.

مبلمان اداری

مبلمان اداری از کاربردی فراتر از یک مبل باید برخوردار باشند. به کار رفتن این مبلمان ها در محیطی کاری باعث می شود تا علاوه بر سادگی این مبل ها راحتی و زیبایی خاصی نیز داشته باشند. مبلمانی که در منزل استفاده می کنید باید متفاوت از مبلمان اداری باشد. به طور کل دکوراسیون اداری اعم از میز اداری و مبلمان اداری متفاوت از فضای خانه می باشد؛ اما این بدان معنا نیست که زیبایی و هنر در این نوع دکوراسیون نباید وجود داشته باشد بلکه تنها نوع آن متفاوت خواهد بود.

مبلمان اداری

خصوصیات مبلمان اداری

یکی از مهم ترین خصوصیات برای این مبلمان ها داشتن استاندارد لازم می باشد. در طول روز در محیط کار و اداره ساعت زیادی صرف نشستن می کنید که این باعث آسیب دیدن کمر و گردن شما در صورت استاندارد نبودن صندلی، میز و مبلمان می شود. بنابراین باید مبلمان اداری استاندارد لازم را داشته باشد تا در عین راحتی آسیبی نیز به گردن و ستون فقرات شما وارد نکند. این باعث می شود تا در آخر ساعت کاری خستگی کمتری در بدن خود احساس کنید.

محکم بودن و آسیب پذیر نبودن از دیگر خصوصیات مهم مبلمان اداری می باشد؛ زیرا در محیط کار تعداد افرادی که از این مبلمان ها استفاده می کنند بسیار بیشتر است. این موضوع باعث می شود تا این مبلمان بیشتر در معرض آسیب قرار بگیرند و زودتر خراب شوند. داشتن پایه های فلزی، بدنه ای محکم در عین راحتی و مواد مصرفی مرغوب در ساخت مبلمان اداری بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

خصوصیات مبلمان اداری

قیمت مبلمان اداری

هزینه این مبلمان های اداری وابسته به عوامل مختلفی می باشد. مواد به کار رفته در ساخت آن مانند روکش مبلمان، پایه های آن و دیگر مواد مصرفی از جمله عواملی است که در قیمت مبلمان اداری تاثیرگذار می باشد. در برخی از این مبلمان ها وجود کشو و قفسه مشکل کمبود جا را در دفتر کار برای شما برطرف خواهد کرد که این موضوع بر افزایش قیمت آن ها نیز تاثیرگذار می باشد. باید توجه داشته باشید که هر چه مبلمان اداری شما شیک تر و کارآمد تر باشد بر اعتبار کاری شما اضافه می کند و تاثیر مثبتی بر ارباب رجوع شما خواهد گذاشت؛ بنابراین در خرید این مبلمان ها کیفیت و زیبایی را اولویت اول قرار دهید و آن را مقدم بر قیمت بشمارید.

انواع مبلمان اداری

میز اداری

میز اداری نیز یکی از ارکان مهم در اداره و مبلمان اداری محسوب می شود. اندازه این میز باید بنابر محیط متناسب باشد؛ یعنی بر حسب مساحت اتاق میزی متناسب با آن استفاده شود. در اتاق مدیر باید میزی بزرگ ر بکار رود و در بالای میز محیطی برای مدیر در نظر گرفته شود تا به همه افراد که در دفتر کار وی هستند اشراف داشته باشد و کار دیگر کارمندان را بتواند نظارت کند. برای اندازه این میز، حدودی تعیین شده است و در حقیقت دارای یک استاندارد می باشد. بنابراین استاندارد طول میز اداری می تواند از 1200 میلی متر تا 1600 میلی متر باشد و عرض آن نیز 800 میلی متر باشد. از جمله موادی که در ساخت میز اداری استفاده می شود ام دی اف می باشد. این باعث می شود تا علاوه بر زیبایی این میزها راحتی آن ها نیز تامین شود.

در برخی میزهای اداری استفاده از روکشی مانند فرمیکا و ملامینه باعث افزایش طول عمر برای میز شما می شود که این بسیار در مبمان اداری مهم می باشد زیرا همانطور که قبلا اشاره کردیم طول عمر مفید برای این وسایل بسیار مهم می باشد تا از خرج دوباره برای شما نیز جلوگیری کند.

میز مدیریت

صندلی اداری

صندلی بکار رفته در اداره ها باید به گونه ای باشد تا از خستگی کار در نشستن طولانی مدت شما جلوگیری کند. از جمله نکات مهم در صندلی اداری و خصوصیت آن ضد عرق بودن، نرم بودن به اندازه، وجود پشت سری برای راحتی گردن و همچنین به علت استفاده کارمندان اداره از کامپیوتر توانایی 110 درجه عقب رفتن می باشد. نرمی این صندلی ها باید به گونه ای باشد تا در عین راحتی فرد در درون صندلی فرو نرود و حد استانداردی داشته باشد. صندلی اداری باید قابلیت تنظیم ارتفاع، چرخش به سمت های مختلف مانند چپ و یا راست را داشته باشد تا فرد بتواند بنا بر جثه خود و میز کار آن را تنظیم نماید. صندلی های اداری باید لبه ای گرد داشته باشند.

مبلمان اداری به کار رفته در هر بخش از اداره دارای ظاهر متفاوتی  خواهد بود. بنابر جایگاه و وظیفه هر شخص در اداره صندلی و میز آن نیز متفاوت می باشد. این یعنی کسی که کارش با کامپیوتر می باشد باید از میز بزرگ تری استفاده کند تا کلیه وسایل اش بر روی میز جای بگیرد و یا صندلی مدیر باید دارای تفاوتی با دیگر صندلی کارمندان داشته باشد. دیگر کارمندانی که باید مدارک در میز خود داشته باشند نیز میز بزرگتری نیاز دارند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe